IR-3410/4/2010 Pionki, dn. 12.11. 2010 r.
dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie sieci strukturalnej komputerowej wraz z dedykowaną siecią energetyczną w budynku Urzędu Miasta Pionki oraz dostawę i uruchomienie 6 punktów dostępu do informacji miejskiej (infokiosków) na terenie miasta Pionki
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty
Na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych – tekst jednolity wprowadzony Obwieszczeniem Marszałka Sejmu z dnia 20 listopada 2007r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy, opublikowany w Dz.U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z późń. zmianami, Zamawiający zawiadamia, że w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty.
W przedmiotowym postępowaniu zostało złożone 2 oferty.
W wyniku przeprowadzenia czynności związanych z badaniem i oceną złożonych ofert, Zamawiający:
1) przedstawia poniżej nazwy (firmy), albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy wykonawców, którzy złożyli w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia niepodlegające odrzuceniu oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację:
Numer oferty 1 |
Nazwa (firma), siedziba i adres wykonawcy:
TECHNET Sp. z o.o., ul. Żwirki i Wigury 38 lok. 7/8, 26-600 Radom
Cena ofertowa brutto: 303.461,58 zł |
Kryterium oceny ofert
(max liczba pkt) |
Uzasadnienie |
Punktacja |
Najniższa cena (100%)
max 100 pkt |
Ocena ceny oferty przeprowadzona na podstawie wzoru matematycznego, określonego w punkcie XIII SIWZ:
C = (Cmin / Coferty) x 100 pkt
C = ( 303.461,58 /303.461,58 ) x 100 pkt = 100,00 pkt |
100,00 pkt | 2) zawiadamia, że dokonał w oparciu o kryteria oceny ofert opisane w punkcie XIII SIWZ (kryterium najniższej ceny 100%), wyboru najkorzystniejszej oferty. Jako najkorzystniejsza uznana została oferta nr 1, złożona przez Wykonawcę: TECHNET Sp. z o.o., ul. Żwirki i Wigury 38 lok. 7/8, 26-600 Radom (cena ofertowa brutto: 303.461,58 zł), ponieważ spośród nie podlegających odrzuceniu ofert, oferta ta uzyskała najwyższą liczbę punktów (100 pkt.).
3) informuje, że na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2) i 5) ustawy – Prawo zamówień publicznych odrzucił ofertę nr 1 złożoną przez firmę IMPULS Trojanowska Marta, ul. Okulickiego 26, 26-600 Radom (cena ofertowa brutto: 136.640,00 zł) jako ofertę, której treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz jako ofertę, która została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału postępowania o udzielenie zamówienia.
Uzasadnienie:
W wyniku badania przedmiotowej oferty zamawiający ustalił, iż złożona oferta nie zawiera kosztorysu ofertowego. Kosztorys ofertowy jest istotnym elementem treści oferty, określającym wysokość ceny i podstawy do rozliczenia należnego wykonawcy wynagrodzenia. Tym samym jest dokumentem zawierającym informacje o warunkach realizacji zamówienia, oferowanych przez wykonawcę. Kosztorys ofertowy nie mieści się w katalogu dokumentów określonych w art. 25 ust. 1 Pzp. Niezgodność treści oferty z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia ma miejsce w sytuacji, gdy zaoferowany przedmiot zamówienia nie odpowiada opisanemu w specyfikacji przedmiotowi zamówienia, co do zakresu, ilości, jakości, warunków realizacji i innych elementów istotnych dla wykonania przedmiotu zamówienia w stopniu zaspokajającym oczekiwania i interesy zamawiającego (tak w orzeczeniu Zespołu Arbitrów z dnia 21 stycznia 2005 r. sygn. UZP/ZO/0-54/05). Warto przytoczyć również orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej z 13 sierpnia 2009 r. sygn. KIO/UZP 1000/09, gdzie skład orzekający wskazał, iż okoliczność pominięcia wyceny określonego zakresu rzeczowego zamówienia, kwalifikowana jest jako niezgodność treści oferty z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Kosztorys ofertowy, jako element oferty, pełni funkcję określającą zakres, ilość i koszty wykonania zamówienia, stąd jego brak w ofercie należy uznać jako brak podania przez wykonawcę informacji o istotnych warunkach realizacji zamówienia. Brak jest możliwości uzupełnienia przez wykonawcę kosztorysu z uwagi na przepis art. 87 ust. 1 Pzp zakazujący zamawiającemu i wykonawcy dokonywania jakichkolwiek zmian w treści złożonej i otwartej oferty. W konsekwencji zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę, do której wykonawca nie załączył wymaganego kosztorysu ofertowego, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 Pzp.
Dodatkowo zamawiający ustalił również, iż złożona oferta nie zawiera dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych, a mianowicie:
a) Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, robót budowlanych polegających na wykonaniu wewnętrznej instalacji komputerowej o wartości robót brutto min. 20.000,00 zł.(minimum 1 szt.), z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsca wykonania oraz odbiorców. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (np. referencje itp.).
b) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Zgodnie z zapisami punktu VI ppkt. 2.2) i ppkt. 3.2) SIWZ Wykonawca miał obowiązek dostarczyć wraz z ofertą ww. dokumenty. W ofercie znajdują się jedynie referencje (2 szt.), jednak z treści tych referencji nie wynika, że została wykonana wewnętrzna instalacja komputerowa (sieć komputerowa) o wartości min. 20.000,00 zł. W ofercie znajduje się również zaświadczenie o zmianie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, jednak nie jest ono podpisane „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę.
Wykonawca został wezwany do uzupełnienia ww. dokumentów. Do wyznaczonego terminu na uzupełnienie dokumentów wykonawca uzupełnił zaświadczenie o zmianie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej podpisane „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę, wykazu wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, robót budowlanych wykonawca nie uzupełnił.
4) zawiadamia, że umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta w terminie nie krótszym niż 5 dni od daty otrzymania niniejszego zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty Wykonawcy faxem.
Dziękuję za złożenie oferty oraz zapraszam do udziału w innych przetargach organizowanych przez Urząd Miasta Pionki.
Burmistrz Miasta Pionki |