REGULAMIN
PRZEPROWADZANIA
PROCESU NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE W CENTRUM
AKTYWNOŚCI LOKALNEJ W PIONKACH
Regulamin
ustala otwarte i konkurencyjne zasady zatrudniania na wolne
stanowiska urzędnicze w Centrum Aktywności Lokalnej w Pionkach.
§
1
Podjęcie
decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowiska
urzędnicze (zwane dalej urzędniczymi)
1. Decyzję
o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Dyrektor CAL w
oparciu o informacje o wakującym stanowisku.
2.
Informacja, o której mowa w pkt. 1 powinna być przygotowana z
odpowiednim wyprzedzeniem, pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w
funkcjonowaniu CAL.
3. Opis
stanowiska pracy musi zawierać:
a)
dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na stanowisku
pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków pracowniczych,
b)
określenie szczegółowych wymagań zakresie zakresie kwalifikacji,
umiejętności i predyspozycji stawianych kandydatom do pracy,
c)
określenie uprawnień służących do wykonywania zadań,
d)
określenie odpowiedzialności,
e) inne
wyznaczniki określające indywidualny charakter pracy na danym
stanowisku.
4. Decyzja
Dyrektora na dane stanowisko pracy powodują rozpoczęcie procedury
naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.
§
2
Powołanie
Komisji Rekrutacyjnej
1. Komisję
Rekrutacyjną powołuje Dyrektor.
2.
Komisja pracuje w składzie co najmniej 3-osobowym, w tym
przewodniczący lub zastępca przewodniczącego.
3.
W pracach Komisji nie może uczestniczyć osoba, która jest
małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia
włącznie, osoby, której dotyczy postępowanie konkursowe, albo
pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że
może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.
4.
Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne
stanowisko pracy.
§
3
Etapy
naboru
1.
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
2.
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych.
3. Wstępny
nabór kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych.
4.
Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania
formalne.
5.
Stosowane metody doboru kandydatów:
a) test
kwalifikacyjny,
b)
rozmowa kwalifikacyjna.
6.
Pracodawca dopuszcza możliwość zastosowania obydwu lub tylko
jednej z metod naboru.
7.
Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko
urzędnicze.
8.
Informacja o wynikach naboru.
9.
Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
10.Zabezpieczenie
dokumentów aplikacyjnych.
§
4
Ogłoszenie
o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
1.
Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się w
Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Pionkach oraz
na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miejskiego w Pionkach
Aleja Jana Pawła II 15.
2.
Dopuszcza się możliwość umieszczania ogłoszeń dodatkowo w:
a)
urzędach pracy,
b) prasie,
c) radiu.
3.
Ogłoszenie umieszcza się w BIP oraz na tablicy ogłoszeń na okres
nie krótszy niż 10 kolejnych dni kalendarzowych.
§
5
Przyjmowanie
dokumentów aplikacyjnych
1.
Dokumenty aplikacyjne przyjmuje się wyłącznie w terminach
określonych w ogłoszeniu.
2. Na
dokumenty aplikacyjne składają się :
a) list
motywacyjny,
b)
życiorys – curriculum vitae,
c)
kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
d)
kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
e)
kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
f)
kserokopie świadectw pracy, o ukończonym stażu, przygotowaniu
zawodowym,
g)
oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem
sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwo skarbowe,
h)
oświadczenie
kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla
celów rekrutacji,
i)
oświadczenie
kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz
korzystaniu z pełni praw publicznych,
j)oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do
wykonywania pracy na zajmowanym stanowisku .
3.
Dokumenty aplikacyjne składa się do Urzędu Miasta w Pionkach w
formie pisemnej.
4. W
przypadku dokumentów aplikacyjnych nadesłanych pocztą tradycyjną
decyduje data wpływu do Urzędu.
5. Nie
przyjmuje się dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem.
6.
Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią
informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze
stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze i
podlegają przepisom Kodeksu cywilnego.
§
6
Wstępna
weryfikacja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych
1. Analizy
dokumentów aplikacyjnych dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
2. Analiza
dokumentów polega na zapoznaniu się z nadesłanymi aplikacjami.
3. Celem
analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z
wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
4.
Wynikiem analizy dokumentów jest wyłonienie aplikacji spełniających
wszystkie ustalone kryteria formalne.
§
7
Ogłoszenie
listy kandydatów spełniających wymagania formalne
1. Listę
kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne umieszcza się w
BIP Urzędu Miejskiego.
2. Lista,
o której mowa w pkt. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz
ich
miejsce
zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
3. Lista
kandydatów spełniających wymagania formalne jest dostępna w BIP
do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.
§
8
Metody
kwalifikacji kandydatów
1. Na
metody kwalifikacji składają się: a) test kwalifikacyjny, b)
rozmowa kwalifikacyjna.
2. Możliwe
są do stosowania obydwie metody wymienione w pkt. 1 lub jedna z
nich.
3. W
przypadku zastosowania obydwu metod kwalifikacji wagę każdej z nich
ustala Dyrektor CAL.
§
9
Test
kwalifikacyjny
1. Celem
testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy, umiejętności i
predyspozycji niezbędnych do wykonywania określonej pracy.
2. O
doborze i układzie pytań testowych decyduje Dyrektor CAL.
3. Pytania
w teście kwalifikacyjnym mają odpowiednią skalę punktową.
4. Przed
każdym z naborów decyzją Dyrektora lub osoby przez niego
wyznaczonej zostanie określona szczegółowa punktacja testu
kwalifikacyjnego.
§
10
Rozmowa
kwalifikacyjna
1. Celem
rozmowy kwalifikacyjnej jest zbadanie:
a)
predyspozycji i umiejętności kandydata gwarantujących
prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
b)
posiadanej wiedzy, w szczególności z zakresu zadań
realizowanych przez CAL w Pionkach oraz obowiązków i
zakresu odpowiedzialności na proponowanym stanowisku,
c) celów
zawodowych kandydata,
d)
obowiązków i zakresu odpowiedzialności na stanowiskach
poprzednio zajmowanych przez kandydata,
e)
nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja
informacji zawartych w aplikacji.
2. Rozmowę
kwalifikacyjną przeprowadza Dyrektor oraz Komisja Rekrutacyjna przez
niego powołana.
§
11
Sporządzenie
protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy
1. Po
zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół.
2.
Protokół powinien zawierać:
a)
określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony
nabór,
b) liczbę
kandydatów, ich imiona i nazwiska oraz adresy
zamieszkania nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów
uszeregowanych według spełniania przez nich poziomu wymagań
określonych w ogłoszeniu o naborze,
c)
uzasadnienie dokonanego wyboru.
3.
Protokół z procesu naboru podpisują wszyscy członkowie Komisji
Rekrutacyjnej.
§
12
Informacja
o wynikach naboru
1.
Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od
dnia zatrudnienia wybranego kandydata albo zakończenia procedury
naboru w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń
przez okres co najmniej 3 miesięcy.
2.
Informacja o której mowa w pkt. 1 zawiera:
a) nazwę
i adres jednostki,
b) imię i
nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w
rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
c) nazwę
stanowiska, na którym zostanie zatrudniony,
d)
uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie
niezatrudnienia żadnego kandydata na wolne stanowisko urzędnicze.
3. W
przypadku, gdy stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał
w ciągu 3 miesięcy, dopuszczalne jest zatrudnienie na tym
stanowisku kolejnej osoby z listy kandydatów zawartej w protokole
tego naboru. Przepisy pkt. 1, 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
§
13
Podjęcie
decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę
1. Po
przeprowadzonym postępowaniu kwalifikacyjnym Komisja Rekrutacyjna
wybiera kandydata. 2. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed
zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć
zaświadczenie o niekaralności.
3.
Zaświadczenie, o którym mowa w pkt. 2 zostanie dołączone do jego
akt osobowych.
4.
Pracodawca kieruje kandydata do objęcia stanowiska na badania
lekarskie.
5. Umowę
o pracę wyłonionego w procesie naboru kandydata podpisuje Dyrektor.
6.
Pracownik otrzymuje umowę o pracę najpóźniej w dniu rozpoczęcia
pracy.
§
14
Zabezpieczenie
dokumentów aplikacyjnych
1.
Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w
procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.
2.
Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji
zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w
protokole, będą przechowywane przez okres 2 lat, a następnie
niszczone zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3.
Dokumenty aplikacyjne osób nie zakwalifikowanych do postępowania
kwalifikacyjnego zostaną niezwłocznie zniszczone.
Dyrektor CAL
(-) Małgorzata Kacprzak
|