szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
Archiwalny Biuletyn Informacji Publicznej
   
Pobierz SIWZ
   
Ogłoszenia:
Wspólny zakup energii elektrycznej w latach 2015-2017 dla Gminy Miasto Pionki i jednostek organizacyjnych

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIUdostawy

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, o wartości szacunkowej przekraczającej kwoty wynikającej z rozporządzenia wydanego na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych, na wspólny zakup energii elektrycznej w latach 2015-2017 dla Gminy Miasto Pionki i jednostek organizacyjnych

Data przekazania ogłoszenia o zamówieniu Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej drogą elektroniczną: 09.12.2014r.




Sekcja I : Instytucja zamawiająca

I.1) Nazwa, adresy i punkty kontaktowe:

Oficjalna nazwa: Gmina Miasto Pionki

Adres pocztowy: Aleja Jana Pawła II Nr 15, 26-670 Pionki

Miejscowość: Pionki Kod pocztowy: 26-670 Państwo: Polska (PL)

Punkt kontaktowy: Urząd Miasta Pionki, Aleja Jana Pawła II 15, 26-670 Pionki

Tel.: +48 483414231

Osoba do kontaktów: Piotr Stolarski

E-mail: burmistrz@pionki.pl Faks: +48 483414204

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej/ podmiotu zamawiającego: (URL) http://www.bip.pionki.mserwer.pl

Adres profilu nabywcy: (URL) http://www.bip.pionki.mserwer.pl

Dostęp elektroniczny do informacji: (URL) http://www.bip.pionki.mserwer.pl


Więcej informacji można uzyskać pod adresem: powyższy punkt kontaktowy


Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: powyższy punkt kontaktowy


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres:

powyższy punkt kontaktowy


I.2) Rodzaj instytucji zamawiającej: Organ władzy regionalnej lub lokalnej


I.3) Główny przedmiot lub przedmioty działalności: Ogólne usługi publiczne


I.4) Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: tak


Sekcja II : Przedmiot zamówienia

II.1) Opis :

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą :

Wspólny zakup energii elektrycznej w latach 2015-2017 dla Gminy Miasto Pionki i jednostek organizacyjnych


II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług : Dostawy

Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Gmina Miasto Pionki, Kod NUTS: PL128

II.1.3) Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ): Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego


II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej : nie dotyczy


II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu :

Przedmiotem zamówienia jest wspólny zakup energii elektrycznej czynnej w latach 2015-2017 dla Gminy Miasta Pionki i jej jednostek organizacyjnych oraz dla Przedsiębiorstwa Wodno Kanalizacyjno Ciepłowniczego Sp. z o.o. w Pionkach, na potrzeby eksploatacji budynków, lokali, obiektów użytkowych i zasilania oświetlenia ulicznego (szacowana ilość dostarczanej energii w okresie dostawy wynosi 11.380.062Wh, w tym oświetlenie uliczne 1.659.804 kWh, zasilenie pozostałych obiektów 9.720.258 kWh). Szczegółowy wykaz punktów PPE oraz odbiorców końcowych znajduje się w załączniku nr 5 do SIWZ.


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV) : 09310000


II.1.7) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA) :

Zamówienie nie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA)


II.1.8) Części:

To zamówienie podzielone jest na części: nie


II.1.9) Informacje o ofertach wariantowych:

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie


II.2) Wielkość lub zakres zamówienia:

II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres:

Przedmiotem zamówienia jest wspólny zakup energii elektrycznej czynnej w latach 2015-2017 dla Gminy Miasta Pionki i jej jednostek organizacyjnych oraz dla Przedsiębiorstwa Wodno Kanalizacyjno Ciepłowniczego Sp. z o.o. w Pionkach, na potrzeby eksploatacji budynków, lokali, obiektów użytkowych i zasilania oświetlenia ulicznego (szacowana ilość dostarczanej energii w okresie dostawy wynosi 11.380.062Wh, w tym oświetlenie uliczne 1.659.804 kWh, zasilenie pozostałych obiektów 9.720.258 kWh). Szczegółowy wykaz punktów PPE oraz odbiorców końcowych znajduje się w załączniku nr 5 do SIWZ.


Szacunkowa wartość bez VAT : 2.375.803,58 Waluta: PLN


II.2.2) Informacje o opcjach:

Opcje: nie


II.2.3) Informacje o wznowieniach:

Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie


II.3) Czas trwania zamówienia lub termin realizacji:

Rozpoczęcie: 01/02/2015 (dd/mm/rrrr)

Zakończenie: 31/01/2017 (dd/mm/rrrr)


Sekcja III : Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1) Warunki dotyczące zamówienia:

III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje: (jeżeli dotyczy)

Przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 zł.

III.1.2) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących: Istotne dla Stron postanowienia zostały zawarte we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją wszystkich warunków zawartych we wzorze umowy.


III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.

2. Pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi, precyzować zakres umocowania i wskazywać pełnomocnika. Winno też wyliczać wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie i każdy z nich powinien podpisać się pod tym dokumentem. Pełnomocnictwo winno być dołączone do oferty.


III.1.4) Inne szczególne warunki:

Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom:

Aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na podstawie przepisów ustawy z dnia 10.4.1997 roku Prawo Energetyczne (tekst jedn. Dz. U. z 2012 roku, poz. 1059 ze zm.).


III.2) Warunki udziału:

III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego:

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

1. O udzielenie zamówienia publicznego, objętego niniejszym postępowaniem, mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że:

a) posiada aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.

2. O udzielenie zamówienia publicznego, objętego niniejszym postępowaniem, mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.

3. O udzielenie zamówienia publicznego, objętego niniejszym postępowaniem, mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp.

4. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu, podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

5. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, do oferty należy załączyć:

1) oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (oświadczenie to jest częścią formularza Oferty),

2) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.

W przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, wymagane oświadczenia lub dokumenty muszą być złożone przez tego wykonawcę, który wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu w ww. zakresie.

6. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy (lub wykonawców) z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, do oferty należy załączyć:

1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp (oświadczenie to jest częścią formularza Oferty),

2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

5) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4 - 8 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

6) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

7) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 10 i 11 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

W przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, wymagane oświadczenia lub dokumenty potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniuskłada każdy z wykonawców oddzielnie.

7. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy Pzp, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeńzastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.

8. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów:

1) o których mowa w pkt. 2.2), 2.3), 2.4) i 2.6) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

2) o których mowa w pkt. 2.5) i 2.7) – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

9. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w tym punkcie, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów.

10. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

11. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp, do oferty należy załączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp (wg wzoru Listy podmiotów z tej samej grupy kapitałowej, będącej załącznikiem do SIWZ), albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (wg wzoru Informacji o nienależeniu do grupy kapitałowej, będącej załącznikiem do SIWZ).


III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa:

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

O udzielenie zamówienia publicznego, objętego niniejszym postępowaniem, mogą ubiegać się

wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.


III.2.3) Kwalifikacje techniczne:

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

O udzielenie zamówienia publicznego, objętego niniejszym postępowaniem, mogą ubiegać się

wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.


III.2.4) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych:

Zamówienie jest zastrzeżone dla zakładów pracy chronionej: nie

Realizacja zamówienia jest zastrzeżona w ramach programów pracy chronionej: nie


III.3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi:

III.3.1) Informacje dotyczące określonego zawodu:

Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie


III.3.2) Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi:

Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie


Sekcja IV : Procedura

IV.1) Rodzaj procedury:

IV.1.1) Rodzaj procedury: Otwarta


IV.2) Kryteria udzielenia zamówienia

IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia: Najniższa cena


IV.2.2) Informacje na temat aukcji elektronicznej

Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie


IV.3) Informacje administracyjne:

IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą: (jeżeli dotyczy)

IR.271.14.2014


IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia: nie


IV.3.3) Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego: Dokumenty odpłatne - nie


IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

Data: 19/01/2015 Godzina: 11:00


IV.3.6) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w

postępowaniu: Język urzędowy (języki urzędowe) UE: PL


IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą:

Okres w dniach : 60 (od ustalonej daty składania ofert)


IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:

Data : 19/01/2014 (dd/mm/rrrr) Godzina11:10


Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia: (jeżeli dotyczy)

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się : tak

Przewidywany czas publikacji kolejnych ogłoszeń: 2 lata


VI.2) Informacje o funduszach Unii Europejskiej:

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej : nie


VI.3) Informacje dodatkowe: brak


VI.4) Procedury odwoławcze:

VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze:

Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej

Adres pocztowy: ul. Postępu 17 a

Miejscowość: Warszawa Kod pocztowy: 02-676 Państwo: Polska (PL)

Tel.: +48 224587801

E-mail: odwolania@uzp.gov.pl Faks: +48 224587800

Adres internetowy: (URL) http://www.uzp.gov.pl


VI.4.2) Składanie odwołań:

1. Środki ochrony prawnej (odwołanie, skarga) przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp.

2. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.

3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej, opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

4. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp.

5. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie: 10 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.


VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań:

Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej

Adres pocztowy: ul. Postępu 17 a

Miejscowość: Warszawa Kod pocztowy: 02-676

Tel.: +48 224587801

E-mail: odwolania@uzp.gov.pl Faks: +48 224587800

Adres internetowy: (URL) http://www.uzp.gov.pl



                                               (-) Burmistrz Miasta Pionki

 

SIWZ

załącznik nr 1 do SIWZ - oferta

załącznik nr 2 do SIWZ - umowa

         załącznik nr 1 do umowy

załącznik nr 3 do SIWZ

załącznik nr 4 do SIWZ

załącznik nr 5 do SIWZ - zestawienie PPE

załącznik nr 6 do SIWZ

 

wyjaśnienie treści SIWZ

zmiana treści SIWZ

 
informacje wprowadził:Ryszard Szwabowicz
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 24 Grudnia 2014 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 277342