Program usuwania azbestu
Rada Miasta Pionki w dniu 23.04.2009 r. Uchwałą Nr LXXIX/383/2009 ustaliła "Program usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Miasta Pionki".
Poniżej Zarządzenie i pliki: formularze, wniosek, program, wykaz firm usuwających azbest W dniu 28.05.2009 r. Zarządzeniem Nr 224/2009 z dnia 28.05.2009 r. Burmistrz Miasta Pionki ustalił :
REGULAMIN DOFINANSOWANIA PRZEDSIĘWZIĘĆ POLEGAJĄCYCH NA USUWANIU WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST
§ 1
Regulamin określa zasady przyznawania osobom fizycznym, spółdzielniom mieszkaniowym oraz wspólnotom mieszkaniowym dofinansowania na pokrycie części kosztów związanych z wymianą lub likwidacją pokryć dachowych i elewacji zawierających azbest na budynkach mieszkalnych i gospodarczych nie związanych z działalnością gospodarczą z terenu Gminy Miasta Pionki.
Dofinansowanie przysługuje osobom mającym tytuł własności do budynku/działki znajdującego się na terenie Gminy Miasta Pionki w okresie od złożenia wniosku do jego realizacji oraz posiadającym umowy na odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości i dowody ponoszenia kosztów tych usług.
Dofinansowanie przekazywane będzie w formie zwrotu części udokumentowanych kosztów realizacji w/w zadania, po jego zakończeniu na podstawie umowy.
§ 2
1. Osoby zamierzające ubiegać się o uzyskanie dofinansowania zadania określonego w § 1 winny złożyć stosowny wniosek do Urzędu Miejskiego w Pionkach (druk wniosku stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu).
2. Do wniosku, o którym mowa w § 2 ust. 1 należy dołączyć:
-
kserokopię aktualnego dokumentu potwierdzającego własność budynku/działki,/np. akt notarialny, odpisu z księgi wieczystej ze zbioru dokumentów oraz wypis z rejestru gruntów/. W przypadku budynku/działki, do którego tytuł prawny posiada kilka osób należy dołączyć zgodę współwłaścicieli,
-
kserokopię umowy zawartej pomiędzy podmiotem dotowanym, a wykonawcą realizowanego przedsięwzięcia /oryginał do wglądu/,
-
kserokopię oświadczenia przedsiębiorcy usuwającego wyroby zawierające azbest zgodnie z §8 ust.3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest /Dz.U. z 2004r. Nr 71 poz.649/, /oryginał do wglądu/,
-
kserokopię karty przekazania odpadów /oryginał do wglądu/,
-
kserokopię faktury wystawionej przez wykonawcę zrealizowanego przedsięwzięcia obejmującą koszty robót demontażowych, koszty transportu oraz unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest /oryginał do wglądu/.
3. Druki wniosków o przyznanie dofinansowania będą do pobrania w tut. Urzędzie Miejskim w pokoju nr 21 lub ze strony internetowej www.pionki.pl
4. Dokument składa się w jednym egzemplarzu, w przypadku kserokopii dokumentów wymagane jest przedłożenie do wglądu oryginału dokumentów, dla stwierdzenia zgodności kserokopii z oryginałem.
5. Wnioski będą przyjmowane do wyczerpania środków finansowych przewidzianych z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska na dany rok budżetowy.
Kolejność realizacji następować będzie według stanu technicznego (I stopień pilności) oraz daty wpływu kompletnych wniosków do Urzędu Miejskiego w Pionkach.
Wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane.
6. Przedstawiciel Urzędu Miejskiego w ciągu 30 dni, na podstawie ww. dokumentów oraz oględzin budynku, rozpatruje wniosek i kwalifikuje go do realizacji oraz przygotowuje do podpisania umowę dofinansowania.
7. Wnioskodawca przed przystąpieniem do wymiany pokrycia dachowego jest obowiązany do:
-
zgłoszenia zamiaru usunięcia wyrobów zawierających azbest do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Radomiu, zgłoszenia w Starostwie Powiatowym wykonania robót budowlanych dokonanym na 30 dni przed planowanym rozpoczęciem robót lub kopii pozwolenia na budowę wymaganego w przypadku rozbiórki budynku lub zmiany wyglądu obiektu.
-
podpisania umowy na wykonanie w/w. prac z firmą posiadającą decyzję zatwierdzającą program gospodarki odpadami wydaną przez Starostę Radomskiego.
8. Przedstawiciele Urzędu Miejskiego potwierdzą na podstawie wizji w terenie wykonanie prac w zakresie określonym we wniosku i umowie.
§ 3
Dofinansowaniem objęty będzie koszt demontażu, transportu i utylizacji wyrobów zawierających azbest pozyskanych w trakcie wymiany pokryć dachowych lub elementów elewacji w oparciu o umowę prawną zawartą pomiędzy gminą a podmiotem dotowanym.
Dofinansowanie nie pokrywa kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych lub elewacji oraz dokumentacji technicznej.
Wysokość dofinansowania wynosić będzie 80% kosztów wymienionych w ustępie 1 tegoż paragrafu, jednak nie więcej niż 1500 zł brutto za jedną tonę usuniętego wyrobu zawierającego azbest.
§ 4
Czynności w trakcie rozpatrywania wniosku:
§ 5
Zatwierdzona przez Burmistrza kwota dofinansowania wypłacana będzie po zawarciu umowy pomiędzy Gminą a Wnioskodawcą o dofinansowanie.
§ 6
W każdym roku na dofinansowanie zadań wymienionych w § 2 oraz zadań, które przeszły do realizacji z roku poprzedniego, przeznacza się kwotę, której wysokość ustalona jest w Uchwale Rady Miejskiej zatwierdzającej zestawienie przychodów i wydatków na dany rok Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
§ 7
O dofinansowanie będą mogli również ubiegać się właściciele budynków, którzy wymienili pokrycie dachowe z eternitu z zachowaniem przepisów prawa budowlanego przed terminem złożenia wniosku, a zdemontowany eternit jest przechowywany w obrębie nieruchomości na której zlokalizowano budynek z wymienionym dachem. Przepisy powyższe niniejszego regulaminu stosuje się odpowiednio.
Regulamin obowiązuje od dnia 01.06.2009 r.
Program usuwania azbestu
Formularze Programu usuwania azbestu
Wniosek o dofinansowanie
Wykaz firm gospodarujących azbestem |