SPRAWY MELDUNKOWE:
Wszelkich informacji na temat spraw meldunkowych udziela się w pokoju nr 29 (I piętro) w Wydziale Spraw Obywatelskich i Administracji Miasta Pionki, gdzie również dokonuje się czynności zameldowania i wymeldowania.
Wymagane dokumenty przy zameldowaniu i wymeldowaniu:
Wymeldowanie:
1. Wypełniony druk wymeldowania.
2. Dowód osobisty.
3. Książeczka wojskowa ( dotyczy mężczyzn do 50 roku życia ).
4. Wymeldować należy się osobiście.
5. Fakt wymeldowania należy zgłosić w odpowiedniej administracji spółdzielni mieszkaniowej lub komunalnej.
Zameldowanie:
1. Wypełniony druk zameldowania.
2. Dowód osobisty.
3. Książeczka wojskowa ( dotyczy mężczyzn do 50 roku życia ).
4. Umowa najmu lub przydział mieszkania lub akt notarialny ( w przypadku mieszkań spółdzielczych lub komunalnych ).
5. Aktualny wyciąg z księg wieczystych, akt własności ( w przypadku domów jednorodzinnych ). Dodatkowo dla nowowybudowanych domów zaświadczenie z geodezji o nadaniu numeru domu ).
6. Obecność najemcy, właściciela obowiązkowa.
7. Fakt zameldowania należy zgłosić w odpowiedniej administracji spółdzielni mieszkaniowej lub komunalnej.
Czynności zameldowania i wymeldowania nie podlegają żadnym opłatom i odbywają się niezwłocznie pod warunkiem spełnienia w/w wymogów.
Sprawy meldunkowe reguluje ustawa z 10 kwietnia 1974 r. O ewidencji ludności i dowodach osobistych ( tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 87 poz. 960 i Nr 110 poz. 1189 z późn. zm. oraz Dz. U. Nr 74 z 2002 r. poz. 676 i Nr 78 poz. 716 ), a także rozporządzenie MSW i A z dnia 24.12.2002 r. ( Dz. U Nr 236 poz. 1999 ).
|