Wydział Rachunkowości Budżetowej - FB |
|
Kierownik: |
Katarzyna Kobylarczyk |
Adres: |
26-670 Pionki, Al. Jana Pawła II 15 |
Telefon: |
048 - 341 42 00 |
Fax: |
|
Email: |
finanse@pionki.pl |
Pokój: |
8,11,13 |
Pracownicy: |
Justyna Przerwa, Beata Dybalska, Aneta Śmietanka, Hanna Potacka, Alicja Baryłka |
Zapewnia obsługę spraw w zakresie gospodarki finansowej Gminy oraz Urzędu Miasta:
prowadzi i odpowiada za realizacje zadań właściwych dla Organu podatkowego, jakim jest Burmistrz Miasta Pionki, a w szczególności:
1) prowadzenie spraw w zakresie wymiaru podatków i opłat lokalnych oraz podatku rolnego, leśnego i opłaty skarbowej, odroczeń, rozłożeń na raty, umorzeń zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę w zakresie podatków stanowiących dochód budżetu Miasta oraz ewidencja w tym zakresie,
2) opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w zakresie określania stawek podatków i opłat lokalnych oraz opłaty prolongacyjnej,
3) opracowywanie wniosków o przyznanie kwot rekompensujących dochody utracone z tytułu ustawowych ulg i zwolnień,
4) prowadzenie postępowań podatkowych w celu określenia wysokości zobowiązań podatkowych,
5) przygotowywanie dokumentów niezbędnych do wdrożenia programów pomocy publicznej dla przedsiębiorców w zakresie ulg i zwolnień w podatkach oraz prowadzenie ewidencji i sporządzanie sprawozdawczości w tym zakresie,
6) udzielanie na żądanie podatników pisemnej informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie wszczęto postępowania podatkowego lub kontroli podatkowej,
7) przeprowadzanie kontroli podatkowych u podatników,
8) prowadzenie księgowości podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego, opłaty skarbowej oraz innych dochodów budżetowych,
9) windykacja oraz zabezpieczanie zobowiązań podatkowych,
10) zgłaszanie wierzytelności w postępowaniu upadłościowym i naprawczym dotyczących zaległości podatkowych,
11) wydawanie zaświadczeń:
12) prowadzenie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych w zakresie zadań własnych lub zleconych Miastu,
13) przygotowywanie wniosków o wykreślenie długów hipotecznych zabezpieczonych na nieruchomościach z tytułu zobowiązań podatkowych,
14) prowadzenie informacji podatkowej w zakresie wymiaru podatków lokalnych od osób fizycznych.
15) zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej.
W zakresie realizacji budżetu miasta
-
wykonywanie i koordynacja czynności oraz prac związanych z corocznym opracowywaniem uchwały budżetowej, jej zmian w ciągu roku budżetowego, opracowywaniem układu wykonawczego budżetu Miasta i harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu Miasta,
-
analiza realizacji budżetu Miasta oraz opracowywanie okresowych informacji i rocznych sprawozdań z wykonania budżetu celem przedłożenia ich do rozpatrzenia przez Radę Miejską i zaopiniowania przez Regionalną Izbę Obrachunkową,
-
prowadzenie zbiorczej ewidencji planowanych dochodów i wydatków budżetowych,
-
przygotowywanie niezbędnych dokumentów do zaciągania przez Miasto kredytów, pożyczek, emisji papierów wartościowych oraz udzielania poręczeń i gwarancji finansowych,
-
opracowywanie planu finansowego Urzędu Miasta oraz planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Miastu ustawami,
-
podejmowanie czynności związanych z planowaniem i przygotowywaniem postępowania o udzielenie zamówienia w zakresie usług bankowych lub innych usług finansowych,
-
lokowanie wolnych środków pieniężnych na rachunkach w bankach, innych niż wykonującym obsługę bankową budżetu Miasta,
-
nadzorowanie przestrzegania równowagi i dyscypliny budżetowej, zabezpieczanie płynności finansowej budżetu,
-
sporządzanie zbiorczych sprawozdań okresowych i rocznych z wykonania budżetu Miasta według wytycznych Ministra Finansów,
-
prowadzenie księgowości dla Urzędu Miasta,
-
przekazywanie środków finansowych dla jednostek organizacyjnych gminy.
-
prowadzenie ksiąg rachunkowych budżetu Gminy,
-
prowadzenie obsługi finansowo księgowej wydatków budżetowych funduszy celowych, funduszy pomocowych oraz sum depozytowych,
-
prowadzenie ewidencji księgowej majątku Miasta, rozliczanie inwentaryzacji wszystkich aktywów objętych ewidencją majątkową prowadzoną przez Urząd Miasta,
-
ewidencja wydatków z tytułu wypłat stypendiów oraz realizacja kasowa i bankowa wypłat,
-
prowadzenie spraw dotyczących naliczania i ewidencji wynagrodzeń oraz wszystkich rozliczeń w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych i składek ZUS,
-
prowadzenie rejestrów sprzedaży towarów i odpłatnie świadczonych usług, celem ustalenia podatku VAT i odprowadzenia go do Urzędu Skarbowego,
-
ewidencja księgowa oraz windykacja należności budżetowych i opłat z tytułu użytkowania wieczystego, dzierżawy gruntów, sprzedaży mieszkań i nieruchomości Miasta Pionki
-
przestrzeganie dyscypliny budżetowej,
-
prowadzenie kasy.
|