szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
Archiwalny Biuletyn Informacji Publicznej
   
Pobierz SIWZ
   
Organizacja Urzędu:
Wydział Rachunkowości Budżetowej - FB

 

Wydział Rachunkowości Budżetowej  - FB

Kierownik:

Katarzyna Kobylarczyk

Adres:

26-670 Pionki, Al. Jana Pawła II 15

Telefon:

048 - 341 42 00

Fax:

 

Email:

finanse@pionki.pl

Pokój:

8,11,13

Pracownicy:

Justyna Przerwa, Beata Dybalska, Aneta Śmietanka, Hanna Potacka, Alicja Baryłka

Zapewnia obsługę spraw w zakresie gospodarki finansowej Gminy oraz Urzędu Miasta:

prowadzi i odpowiada za realizacje zadań właściwych dla Organu podatkowego, jakim jest Burmistrz Miasta Pionki, a w szczególności:

1) prowadzenie spraw w zakresie wymiaru podatków i opłat lokalnych oraz podatku rolnego, leśnego i opłaty skarbowej, odroczeń, rozłożeń na raty, umorzeń zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę w zakresie podatków stanowiących dochód budżetu Miasta oraz ewidencja w tym zakresie,

2) opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w zakresie określania stawek podatków i opłat lokalnych oraz opłaty prolongacyjnej,

3) opracowywanie wniosków o przyznanie kwot rekompensujących dochody utracone z tytułu ustawowych ulg i zwolnień,

4) prowadzenie postępowań podatkowych w celu określenia wysokości zobowiązań podatkowych,

5) przygotowywanie dokumentów niezbędnych do wdrożenia programów pomocy publicznej dla przedsiębiorców w zakresie ulg i zwolnień w podatkach oraz prowadzenie ewidencji i sporządzanie sprawozdawczości w tym zakresie,

6) udzielanie na żądanie podatników pisemnej informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie wszczęto postępowania podatkowego lub kontroli podatkowej,

7) przeprowadzanie kontroli podatkowych u podatników,

8) prowadzenie księgowości podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego
i leśnego, opłaty skarbowej oraz innych dochodów budżetowych,

9) windykacja oraz zabezpieczanie zobowiązań podatkowych,

10) zgłaszanie wierzytelności w postępowaniu upadłościowym i naprawczym dotyczących zaległości podatkowych,

11) wydawanie zaświadczeń:

  • o stanie majątkowym,
  • o wysokości zaległości podatkowych,

12) prowadzenie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych w zakresie zadań własnych lub zleconych Miastu,

13) przygotowywanie wniosków o wykreślenie długów hipotecznych zabezpieczonych na nieruchomościach z tytułu zobowiązań podatkowych,

14) prowadzenie informacji podatkowej w zakresie wymiaru podatków lokalnych od osób fizycznych.

15) zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej.

W zakresie realizacji budżetu miasta

  1. wykonywanie i koordynacja czynności oraz prac związanych z corocznym opracowywaniem uchwały budżetowej, jej zmian w ciągu roku budżetowego, opracowywaniem układu wykonawczego budżetu Miasta i harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu Miasta,
  2. analiza realizacji budżetu Miasta oraz opracowywanie okresowych informacji
    i rocznych sprawozdań z wykonania budżetu celem przedłożenia ich do rozpatrzenia przez Radę Miejską i zaopiniowania przez Regionalną Izbę Obrachunkową,
  3. prowadzenie zbiorczej ewidencji planowanych dochodów i wydatków budżetowych,
  4. przygotowywanie niezbędnych dokumentów do zaciągania przez Miasto kredytów, pożyczek, emisji papierów wartościowych oraz udzielania poręczeń
    i gwarancji finansowych,
  5. opracowywanie planu finansowego Urzędu Miasta oraz planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Miastu ustawami,
  6. podejmowanie czynności związanych z planowaniem i przygotowywaniem postępowania o udzielenie zamówienia w zakresie usług bankowych lub innych usług finansowych,
  7. lokowanie wolnych środków pieniężnych na rachunkach w bankach, innych niż wykonującym obsługę bankową budżetu Miasta,
  8. nadzorowanie przestrzegania równowagi i dyscypliny budżetowej, zabezpieczanie płynności finansowej budżetu,
  9. sporządzanie zbiorczych sprawozdań okresowych i rocznych
    z wykonania budżetu Miasta według wytycznych Ministra Finansów,
  10. prowadzenie księgowości dla Urzędu Miasta,
  11. przekazywanie środków finansowych dla jednostek organizacyjnych gminy.
  12. prowadzenie ksiąg rachunkowych budżetu Gminy,
  13. prowadzenie obsługi finansowo księgowej wydatków budżetowych funduszy celowych, funduszy pomocowych oraz sum depozytowych,
  14. prowadzenie ewidencji księgowej majątku Miasta, rozliczanie inwentaryzacji wszystkich aktywów objętych ewidencją majątkową prowadzoną przez Urząd Miasta,
  15. ewidencja wydatków z tytułu wypłat stypendiów oraz realizacja kasowa i bankowa wypłat,
  16. prowadzenie spraw dotyczących naliczania i ewidencji wynagrodzeń oraz wszystkich rozliczeń w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych i składek ZUS,
  17. prowadzenie rejestrów sprzedaży towarów i odpłatnie świadczonych usług, celem ustalenia podatku VAT i odprowadzenia go do Urzędu Skarbowego,
  18. ewidencja księgowa oraz windykacja należności budżetowych i opłat z tytułu użytkowania wieczystego, dzierżawy gruntów, sprzedaży mieszkań i nieruchomości Miasta Pionki
  19. przestrzeganie dyscypliny budżetowej,
  20. prowadzenie kasy.

 
informacje udostępnił:Karol Łobodziec
data udostępnienia: 2012-09-08 20:47:54
ostatnia modyfikacja: Karol Łobodziec 2015-06-30 18:26:06 »
drukuj wyślij link  

 
. .


 

Obyw@tel on-line

Informatyzacja Urzędu Miasta i miejskich placówek użyteczności publicznej w Pionkach”

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Mazowieckiego 2007-2013



BIP - liczba wejść: 277339